Dupa multele schimbari legislative ale RCA teoretic exista si beneficii pentru cei pagubiti. Conform noii legislatii daca am fost loviti de o alta masina, putem beneficia gratuit de masina de schimb, fie din partea service-ului, fie din partea unei firme de inchirieri auto cu care colaboreaza asiguratorul celui care ne-a lovit.
Legea suna bine, insa realitatea este cu totul alta, de foarte putine ori iesim in castig atunci cand avem de a aface cu bancile sau companiile de asigurari. Legea prevede ca pe perioada cat masina se afla in service, putem beneficia gratuit de o masina la schimb, compania de asigurari decontand acest serviciu. Aici este vorba despre orice reparatie care dureaza mai mult de 4 ore. Astfel ca, pentru 4 ore de lucru la masina se primeste o zi cu o masina la schimb… teoretic.
Realitatea insa, este cu totul alta. Chiar daca paguba masinii este o aripa indoita, un far spart, o zgarietura, care nu necesita o manopera mai mare de 4 ore, veti constata ca masina ramane in service mai mult de cele 4 ore prevazute pentru manopera, chiar daca pe devizul lucrarii scrie, de exemplu, 3 ore.
Ce trebuie sa faci ca sa beneficiezi de masina la schimb? Pai sa ai masina lovita destul de zdravan. Daca masina nu se poate deplasa singura, chemam platforma, cost pe care asiguratorul RCA este obligat sa-l deconteze pe baza documentelor justificative.
Urmatorul pas este constatarea daunelor, deschiderea dosarului de dauna, unde se obtine devizul de reparatie de la service-ul ales, se calculeaza zilele in care masina trebuie sa ramana la service, adica ore de reparatie, dupa care urmeaza pasul cel mai greu. Si anume, confirmarea din partea asiguratorului ca este de acord sa achite daunele mentionate in deviz, plus cheltuieli de platforma, plus cheltuieli de decontare a masinii la schimb.
Intr-o societate ideala acest lucru nu ar fi o problema, insa in realitate se va ajunge la situatia penibila in care nu vor sa va despagubeasca pentru toate cele scrise acolo. Adica in acte trebuie sa va dea banii pe platforma, reparatie si masina la schimb, dar in realitate… se ajunge la mica intelegere.
In final este vorba despre compania de asigurari la care are asigurare soferul care este asigurat. In cazul in care este o companie care are la activ multe plangeri pentru neplata sau intarzieri foarte mari, este clar ca nu vor plati.
Daca este o companie de renume, care se respecta, atata timp cat nu vor considera culpa comuna din diferite motive, se vor primi banii solicitati. Evident, in termenii legii, ceea ce va duce in final la o intarziere destul de mare in care nu va veti putea folosi masina proprie.
Foto: www.cars.ro
Categorie: ponturi