Noul BMW seria 8 s-a dovedit un automobil de excepție, Performanțele sale sunt excelente în toate modurile de rulare, caracterul fiecăruia dintre acestea fiind bine pus în valoare. Comportamentul dinamic este excepțional. Prețul de aproximativ 130.000 de euro nu e la fel de entuziasmant.
Chiar dacă existența mașinii nu mai este un secret de ceva vreme, BMW nu se grăbește să dea detalii amănunțite despre Seria 8 cea nouă. Știm că versiunea sa decapotabilă va apărea anul viitor și că o variantă Gran Coupé, cu patru portiere, va fi prezentată în 2020.
Coupé-ul tipic, cu care avem de-a face aici, are o lungime de 4,75 m, tocmai bună pentru a nu se putea spune că bavarezii ar fi exagerat de dragul grandorii. Silueta sa nu este chiar atât de joasă pe cât ne spune prima impresie luată la ochi, datorată părții frontale (spoiler, faruri și mască) destul de înalte, în contrast cu formele aplatizate ale capotei și pavilionului.
Scaunele sport sunt ireproșabil configurate și întregul concept ergonomic este fără fisură. Referitor la cele din spate, nu are rost să ne formalizăm: acolo poate sta bine, eventual, un câine. Pavilionul coboară mult deasupra zonei și un om care va încerca să se așeze normal acolo nu va găsi ușor pe unde să-și treacă picioarele. Deci, coupé – unul cu faruri amenințătoare și o grilă frontală fioros desenată, având jante de 20 de inchi și pneuri cu secțiuni de 245 (față) și 275 (spate).
Sub capota din față se află un V8 de 4,4 litri, care, spre deosebire de cei 462 CP disponibili în cazul limuzinelor 550i, la Seria 8 furnizează 530 CP. Cât despre curba de cuplu, aceasta atinge deja 750 Nm la regimul de 1.800 rpm (100 Nm în plus față de 550i).
Zgomotul produs de motor devine intens sub solicitările incisive – în fond, se dorește ca pasionații de sportivitate să fie total copleșiți la faza menționată. Încă nu a fost selectat modul Sport Plus, care face suspensia evident tare și ascute finețea direcției în mai mare măsură decât ne-am fi gândit. Cu acest mod activat, răspunsul la accelerație inspiră că motorul ar avea resurse de putere inepuizabile.
A trebuit să admitem, această mașină este în stare de mult mai mult decât îndrăznești să-i ceri la o primă întâlnire de câteva ore pe drumul public. Modul Comfort este, de departe, cel mai convenabil de utilizat în traficul civil. Suspensia nu te mai zgâlțâie (de fapt, nu mai contează niciun fel de imperfecțiuni ale asfaltului), iar acuratețea controlului asupra mașinii rămâne exemplară. Nu-ți mai dorești altceva decât să conduci.
www.auto-bild.ro
Categorie: ponturi