Adevărul despre mașinile care au sistem de conducere autonom. EuroNCAP a testat 10 automobile

Adevărul despre mașinile care au sistem de conducere autonom. EuroNCAP a testat 10 automobilehttps://ciclop.ro/wp-content/uploads/2018/10/volvo.jpghttps://ciclop.ro/wp-content/uploads/2018/10/volvo.jpg

EuroNCAP (organizația care se ocupă cu testarea siguranței oferită de automobilele noi) a testat 10 modele de automobile care au instalat sistemul autonom de conducere și concluzia nu este tocmai una pozitivă, nicio mașină nu se pote conduce singură 100%, factorul uman nu poate fi inlocuit.

Odată cu trecerea timpului producătorii de mașini scot pe piată modele care de care mai sofisticate, echipate cu sisteme de siguranță și asistență prin care șoferul nu prea mai are multe de făcut. În viitorul apropiat dorindu-se ca mașinile să fie capabile să se conducă singure, fară intervenția omului.

Cel mai recent raport al specialiștilor EuroNCAP care  au testat sistemele instalate pe Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa C, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla si Volvo V60, arată că sistemul ACC funcționează în general bine atunci când mașina se apropie de un vehicul mai lent sau de unul staționat pe aceeași bandă de circulație. În aceste cazuri, BMW Seria 5 și DS7 Crossback oferă mai mult control șoferului, Audi A6, Focus, Hyundai Nexo, Clasa C, Leaf, Corolla si V60 se poziționează undeva la mijloc, iar Tesla Model S oferă prea mult control sistemelor automatizate.

O problemă s-a dovedit a fi ridicată de gropile din asfalt, sistemul Lane Centering are rolul de a menține mașina pe centru benzii de circulație, la apariția gropilor nouă din cele 10 mașini testate au permis șoferului să evite groapa chiar dacă sistemele de condus autonom erau activate, singura care nu a permis intervenția șoferului a fost Tesla Model S.

În trafic au loc evenimente neprevăzute pe care sistemul Highway Assist nu este capbil să le gestioneze. Astfel că, au fost executate două scenarii: o mașină schimbă brusc banda pe care circulă, intrând în fața mașinii testate și o mașină aflată în față schimbă banda pentru a evita un autovehicul oprit pe aceași bandă.

Rezultatul este total nestisfăcător întrucât niciun autovehicul nu a fost capabil să frâneze sau să schimbe banda, accidentele au fost evitate doar prin intervenția directă a șoferului.

În concluzie, sistemele de asistență și siguranță nu sunt capabile să înlocuiască în totalitate factorul uman, însă ajută foarte mult în timpul condusului.

 

 

 

 

 

Categorie: