Noutăți despre taxa auto 2018

Taxa auto este unul dintre subiectele fierbinți pe care autoritățile se grăbesc să le reimplementeze în această primăvară și va fi plătită de toți posesorii de autoturisme, chiar dacă au plătit timbrul de mediu sau taxele de primă înmatriculare.

Inițiativa legislativă are rolul de a aduce bani pentru retituirea celorlalte taxe de înmatriculare din trecut. Noua taxa se va calcula în funcție de norma de poluare a autovehiculelor, fiind sume între 50 și 200 de euro.

În consecință pe lângă impozitul auto anual românii vor plătii în plus pentru confortul deplasării cu mașina, iar firmele care dețin flote auto vor avea un profit mai mic. Formula de calcul va ține cont de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.

„Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Ideea care stă la baza acestei noi contribuții la bugetul de stat este descurajarea importului de mașini second-hand, în condițiile în care anul trecut 25% din mașinile aduse în țară și verificate de RAR au avut problem tehnice.

Brent Valmar, președintele APIA, consideră ca „reintroducerea timbrului de mediu este absolut necesară. Vor intra în țară anul acesta peste 600.000 de mașini second-hand. Trebuie modernizat sistemul de impozitare anual. Acesta trebuie să se refere la emisiile de dioxid de carbon, pe lângă capacitatea cilindrică”.

Tranzacțiile cu mașinile la mâna a doua au atins un record istoric în perioada ianuarie – septembrie 2017, ajungând la 380.000 de unități, conform Direcței Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Impozit auto 2018

Impozitul auto ar putea să crească pentru motorizarile sub 1,6 litri și să scadă pentru cele peste 1,8 litri dacă un proiect de act normativ va fi votat de Parlament, iar motivul pentru acesta este ca românii să nu mai înmatriculeze mașini în alte țări, precum Bulgaria.

De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrică de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce cu 4.800 lei, însă pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 de cm3 va creste cu 20 lei.

 

Categorie: