Inspectia tehnica periodica – ITP

Inspectia tehnica periodica este similara acelui consult medical periodic pe care se presupune ca fiecare dintre noi il facem pentru a vedea daca principalele functii ale organismului se afla in perametrii normali.

Spre deosebire de reviziile tehnice, in cadrul ITP se verifica doar parametrii finali. De exemplu, verificarea suspensiei se face cu o instalaitie care supune roata la o miscare oscilanta pe verticala, iar pe monitor se afiseaza, in procente, gradul de eficienta a suspensiei. Daca este sub limita admisa, autovehiculul este respins, nu are importanta care este cauza functionarii deficitare a suspensiei. Acest lucru va fi depistat in cadrul unei revizii ulterioare, dupa care se face o noua programare pentru ITP.

Identic se procedeaza pentru verificarea sistemului de franare: instalatia antreneaza roata in miscare de rotatie, operatorul apasa pedala de frana, iar pe monitor apare eficienta in procente. Daca nu corespunde e respins autovehiculul, indiferent care ar fi cauza.

O alta instalatie ajuta operatorul sa determine daca exista jocuri in articulatiile sistemului de ghidare, adica suspensie + directie. Rotilor li se aplica forte pe diferite directii in plan orizontal, iar constatarea jocurilor se face direct de catre operator, vizual, auditiv si tactil. Gradul de uzura al anvelopelor se evalueaza prin masurarea adancimii profilului de pe calea de rulare direct de catre operator. De asemenea poate fi motiv de respingere orientarea corecta a farurilor si intensitatea luminoasa a lor, precum si functionarea corecta a luminilor de semnalizare.

Probele enumerate pana aici sunt strict legate de siguranta in circulatie, adica se urmareste ca viata conducatorului auto si a partenerilor de trafic sa nu fie puse in pericol.

Pentru a evalua impactul asupra mediului – adica poluarea – se face o analiza a gazelor de esapament cu aparatura speciala. Valorile maxime depind de norma de poluare a motorului respectiv: EURO 1,2,3,4,5 etc.

O examinare vizuala a aspectului exterior al vehiculului este obligatorie, nu se admit parbrize fisurate, geam lateral sau luneta deteriorate, caroserie lovita, faruri sau lampi de semnalizare fisurate, caroserie lovita, vopsea deteriorata sau alta culoare decat cea din talon. Se verifica si existenta trusei medicale, a stingatorului de incendiu, triunghiului reflectorizant, vesta reflectorizanta. Nu in ultimul rand, seriile de identificare, unde caroseria trebuie sa corespunda cu talonul si cartea de identitate. Aceste doua documente se prezinta in original, pentru a nu exista dubii asupra identitatii si statutului masinii.

Pentru programari ITP in Timisoara, apeleaza cu incredere la Ciclop!

Categorie: